Mój drugi blog

czwartek, 13 stycznia 2011

Most Westchnień (Ponte dei Sospiri).

Most Westchnień  - jeden z najsłynniejszych mostów świata. 
Znajduje się on nad Kanałem Pałacowym pomiędzy Pałacem Dożów,a więzieniem. 
Sławę swą zawdzięcza nie tyle formie architektonicznej, 
ile XIX-wiecznym pisarzom opiewających go w swych dziełach. 

  Mostem tym przechodzili skazańcy z Pałacu Dożów do więzienia 
i właśnie tu mieli możliwość po raz ostatni popatrzyć na świat i westchnąć sobie do wolności, którą stracili.

10 komentarzy:

Eowina pisze...

Jeden z moich najbardziej lubianych mostów :) Widziałam na żywo, ale baardzo dawno. Nie wiedziałam, że teraz widnieje pod nim napis i zakryte są budynki. Trochę mi to nie pasuje do wspomnień, ale widocznie był jakiś powód, dla którego wygląda to teraz tak, a nie inaczej.
Przepiękne fotki z przepięknej Wenecji!
Pozdrawiam!

Joop Zand pisze...

You make me happy with these nice pictures from Venice.

regards, Joop

Anonimowy pisze...

Most w niebie :)

Unknown pisze...

Ciekawe :)

paulina pisze...

niesamowity - zapewnia spacer w chmurach :)

Monica pisze...

Weneckich klimatów ciąg dalszy....cudnie! Kocham weneckie mosty i mosteczki!

Anonimowy pisze...

no prosze i jeszcze jeden przyklad jak mozna zeszpecic cos co jest w naturze piekne :/

Erna Ehlert pisze...

Hermosas imagenes de Venecia las de tus últimas entradas.
Preciosas las de los puentes.

Saludos

Anonimowy pisze...

Patrząc na te zdjęcia, już się nie dziwię, że "westchnień"...

Dominique pisze...

Je te souhaite une bonne année 2011 pleine de beaux voyages.
Życzę szczęśliwego nowego roku 2011, pełne pięknych wycieczek.